Mindes du også den evige grind i Dun’Morogh, udfordingerne i The Deadmines, eller græmmes du over udviklingen i retail? Så er der godt nyt! Blizzard har nemlig sendt en ny version af spillets allerførste udgave på markedet. Alt det kræver for at kunne spille, er en aktiv playtime-subscription.
Serverne har nu været live i et par døgn. Det har dog været muligt for spillerne i omtrent 14 dage forinden at oprette en karakter, for at reservere deres navn og udseende på forhånd.
Lanceringen har dog ikke været lutter lagkage for Blizzard.
![](https://i0.wp.com/techtossen.dk/wp-content/uploads/2019/08/download.jpg?resize=382%2C215&ssl=1)
Flere spillere oplever nemlig at de DC’er (disconnecter), efter blot 5 minutters play-time. Og med login-queues der overstiger 25.000 mennesker, kan det være vanskeligt at overskue. Her på anden-dagen oplever spillerne stadig massive problemer.
![Billedresultat for wow classic login queue](https://i0.wp.com/thumbor.forbes.com/thumbor/960x0/https%3A%2F%2Fblogs-images.forbes.com%2Fdavidthier%2Ffiles%2F2019%2F08%2FCapture-21-1200x800.jpg?resize=635%2C423&ssl=1)
På trods af start vanskellighederne, er der dog en ekstrem interesse for det ellers knapt 15 år gamle spil. Ser vi på mængden af viewers på streaming-siden Twitch.tv, vil vi se en massiv forskel fra ny-udgivelsen af Classic, til de seneste expansions, Legion og Battle for Azeroth.
WoW: Classic kunne nemlig mestre hele 1.1 MILLIONER viewers på det populære spil natten til tirsdag, hvilket sendte det ellers populære spil, Fortnite, helt ned på en 11-plads med lige under 100.000 seere. Til sammenligning mønstrede Legion at samle i omegnen af 700.000, mens den seneste udvidelse, Battle for Azeroth, blot formåede at samle 250.000 omkring skærmene rundt i verdenen.
Får Blizzard rettet op på serverproblemerne? Følg med her på siden for en dybere analyse.